Dopravný podnik má problémy, treba ich urýchlene vyriešiť

Autor: Jaroslav Polaček | 11.4.2021 o 20:07 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  231x

Čo sa vlastne deje? Skúsim problém vysvetliť v niekoľkých vetách. Podniky potrebujú pomoc od štátu, tá neprichádza. Súkromní prepravcovia pritom dotácie bez problémov dostávajú. Výsledok? Štrajk odborárov v mestských podnikoch.

Dopravné podniky, ktoré vlastnia viaceré slovenské mestá, sa dostali kvôli pandémii do veľkých finančných problémov. Je to logické. Ľudia cestujú menej, čo je z hľadiska šírenia vírusu skvelé, no z hľadiska  peňazí katastrofa. V Košiciach vozíme prázdnejšie autobusy, električky, ale pohonné hmoty, platy ľudí a i. stále idú v porovnateľnej výške z čias pred pandémiou.  

ROKUJEME S PREMIÉROM, ODBORÁRI CHCÚ V PONDELOK 12.4. ŠTRAJKOVAŤ

Na hodinu, medzi 8:00-9:00, plánujú vypnúť dopravu takmer v celom meste. To spôsobí problémy tisícom Košičanov. Štrajkovať plánujú v rovnakom čase aj v Bratislave. Dopravné podniky patria pod samosprávu ešte aj v Prešove a v Žiline.   Tam k takémuto kroku zatiaľ nepristúpili. Čím väčšie mesto, tým väčšie straty a problémy. Je nespravodlivé a diskriminačné, že súkromné dopravné firmy vo viac ako 50 mestách po celom Slovensku kompenzácie čerpať môžu. My prichádzame na dotáciách o milióny a takto dlho to v mestách zo svojich rozpočtov už neutiahneme. 

S vládou rokujeme prakticky už od apríla 2020, kedy sa schválila prvá schéma štátnej pomoci. Posledné rokovania boli aj v piatok. Ja osobne som minulý týždeň so súčasným premiérom aj telefonoval. Výsledok ale stále rokovania nepriniesli a to aj napriek tomu, že komunikácia s premiérom a bývalým ministrom financií Eduardom Hegerom, je veľmi korektná. Na našej strane je aj primátor Bratislavy Matúš Vallo, s ktorým koordinujeme kroky. 

ROZUMIEM ODBORÁROM, NO ŠTRAJK JE KRAJNÉ RIEŠENIE 

Rozumiem, že pracovníci združení v odboroch sa boja o svoje pracovné miesta. K štrajku pristúpili preto, aby vyvinuli na vládu tlak. Obavy zamestnancov z hromadného prepúšťania považujeme za oprávnené. Opakovane sme ich ale uistili, že hromadné prepúšťanie nateraz nepripravujeme. Stratu ešte stále sanujeme z rozpočtu mesta. Dopady štrajku však najviac pocítia Košičania, ktorí počas jednej hodiny v rannej špičke nebudú môcť cestovať MHD a to ma veľmi mrzí.

Urobíme všetko preto, aby dôsledky nekonania vlády obyvatelia nášho mesta pocítili čo najmenej. Kvalitná a spoľahlivá verejná doprava je pre nás prioritou. Stále verím, že zajtrajšiemu štrajku sa dá ešte predísť a vodiči vyrazia na svoje trasy. Postup vlády, kedy diskriminuje dopravný podnik mesta oproti iným dopravcom, je podľa nás v rozpore so schválenými schémami pomoci. Verím, že nakoniec sa dopracujeme k spravodlivému prístupu vlády.

Mesto Košice od nástupu nového vedenia výrazne zvýšilo finančné zdroje na prevádzku DPMK. V tomto roku sme pre nich vyčlenili historicky najvyššiu sumu vo výške takmer 24 miliónov eur. Kvôli pretrvávajúcej pandémii a výpadku tržieb to isto nebude stačiť, keďže len za prvé tri mesiace sú ich medziročné tržby nižšie o 1,6 milióna eur. Veríme, že o pozitívnych výsledkoch rokovaní budeme môcť informovať už v najbližšej dobe.

Zvolili sme si ťažšiu cestu, neklameme, nekradneme, bojujeme za záujmy nášho mesta a jeho obyvateľov. Ak vás zaujíma, ako sa nám darí budovať fungujúce Košice, prihláste sa na odber newslettera mesta Košice.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Pandémia mala gastro kosiť, stal sa presný opak

Počas krízy vzniklo výrazne viac gastro firiem, než ich zaniklo.

Zomrel bývalý minister školstva Milan Ftáčnik

Informáciu potvrdila Ftáčnikova dcéra.


Už ste čítali?