852 miliónov eur, ktoré sme mali zaplatiť za prevádzkovanie najmodernejšieho elektronického výberu mýta na základe Bruselom skúmaného tendra, máme v splátkach splatiť do roku 2022. Dnes sa vynárajú ďalšie skutočnosti o mýtnom biznise:
1) Dodatky na zvýšenie ceny pre zmenu špecifikácie vozidiel mýtnej polície a zvýšenie ceny z dôvodu zmeny zákonov a vyhlášok Ministerstva dopravy navýšili cenu o ďalších 28 miliónov eur.
2) Európska komisia vo svojom stanovisku adresovanom Slovenskej republike, ktoré sa týka verejnej zákazky na poskytovanie komplexnej služby výberu mýta sa domnieva, že dcérskej spoločnosti Skytoll (FleetPay, a.s.) bola zmluva rozšírená o ďalšie nepredvídané služby v hodnote až 143 miliónov eur.
Kolesá dopravcov teda zaplatia 1.023.000.00,00 eur, čo predstavuje takmer 31 miliárd slovenských korún.
Podľa najnovších prepočtov štát nezarobí ani jedno euro z výberu mýta, za to však ostane tento rok v strate takmer 80 miliónov eur. Spolu s ďalšími tromi rokmi dosiahne strata pre štát z prevádky výberu elektronického mýta až vyše 205 miliónov eur. (podľa denníka Pravda 7.10.2010).
Akú ďaľšiu stratu chce Slovenská republika vygenerovať na najbližšie obdobie nie je známe, i keď Ministerstvo dopravy tvrdí, že bude hájiť záujmy Slovenska. V prípade žalôb zo strany Bruselu a následne žalôb spoločností, ktoré boli tendrom poškodené hrozí strata ďalších stoviek miliónov eur.
Z našeho mýta, diaľnice nikdy nebudú. Nebudú preto, pretože európska únia ešte śtále nerozhodla ako bude celý európsky mýtny systém vyzerať. Po tomto rozhodnutí o pár rokov, budeme spolu s európskymi krajinami budovať spoločný systém na výber mýta.
Dokedy budeme čakať na spravodlivosť?