Ako sa marí kontrola aby zostal SkyToll sýty.

Autor: Jaroslav Polaček | 7.4.2011 o 8:07 | Karma článku: 12,96 | Prečítané:  2530x

Tri hodiny po tom,  čo som oznámil údaje o mýtnych jednotkách počas trvania ministerskej kontroly mýta, nás zastavili dve hliadky mýtnej polície. Zhabali nám mýtne jednotky a zablokovali prístup k údajom. Úradník z NDS, ktorý bol ministerstvom dopravy poverený na výkon kontroly, svoje  oprávnenie z tašky nevytiahol. Prizeral sa a nezakročil. Na základe toho sme na niekoľko hodín ostali zablokovaní a stratili sme kontakt zo systémom na výber elektronického mýta. Museli sme zburcovať ministra Figeľa, aby zakročil.

     18.02.2011 vznikla dohoda medzi rezortom dopravy a Úniou autodopravcov Slovenska nielen o budúcej spolupráci, ale aj o tom, že pod záštitou ministerstva bude vytvorená  nezávislá komisia na kontrolu funkčnosti mýta na navrhnutých úsekoch ciest, ktorá bude riadená odborom kontroly  ministerstva dopravy a ktorej členmi budú aj zástupcovia UNAS.

     Niekoľko mesiacov sme zbierali dáta a písali algoritmy na zanalyzovanie nesprávne účtovaných úsekov. Aby sme vzniknutej kontrole predložili chybne účtované vymedzené úseky, vykonali sme kontrolu so 7. monitorovanými vozidlami, pričom sme identifikovali 1006 chýb na 221 sledovaných mýtnych úsekoch. (príloha)

     Dlho plánovaná a vyžobraná kontrola mýtnych úsekov sa uskutočnila  5. a 6. apríla. Našim cieľom bolo dokázať, že mýto nefunguje a ministerstvo presvedčiť, že desiatky tisíc užívateľov sú denne odkázaní na nemilosť systému, ktorý nefunguje dokonale. Od tohto kroku sme očakávali, že presvedčíme ministerstvo, ktoré razantne zakročí a dá veci do poriadku. Marením a možno aj manipuláciou s údajmi opäť vzniknú dohady, ktoré nás všetkých vrátia na začiatok. Čiastočné výsledky údajov, ktoré sa nám podarilo zachrániť, budú zanalyzované na budúci týždeň.

      Je otázne, či sa niekedy dozvieme pravdu. Nad kauzou o mýte visí mnoho otáznikov, pričom nikto neurobí prácu navyše. Zdokumentovali sme a odovzdali informácie nielen ministerstvu, ale aj súdom. Všetci sa nevinne tvária a zároveň mlčia. Utekajú, aby sa nemuseli miešať do veľkého kšeftu, na ktorý sme my, dopravcovia, prikrátky.

     Na obhajobu ministerstva je však paradoxom, že spoločnosť SkyToll bola požiadaná odborom kontroly ministerstva dopravy, aby zapožičala jednu OBU jednotku za účelom kontroly mýta. Nestalo sa tak, údajne pre neskoré zaslanie požiadavky.

     Vážená spoločnosť SkyToll!

     Ak sme my, občania, už boli okradnutí na tendri o takmer miliardu eur, prestaňte nás okrádať aspoň počas jazdy našich vozidiel!

P.S. Konečne som pochopil, prečo nemáme nárok na papierovú a zároveň potvrdenú formu výkazov o prejazdených trasách. Elektronicky sa dá všetko zmanipulovať, či slušne povedané včas zmeniť podľa vašich alibistických potrieb, a preto naše vytlačené doklady z Vášho informačného portálu budú vždy len nepreskúmateľné dôkazy na našu obhajobu.

príloha: KONTROLA FUNKČNOSTI ELEKTRONICKÉHO MÝTA

TV SME: Testovanie mýta asi niekto prezradil

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?